Valentine and Sebastian/Jonathan

Posted: 2013/05/22 in Books, Fan Art
Tags: , , , ,

This superb illustration of Valentine and Sebastian/Jonathan, by Cassandra Jean, leaves a big lump in my throat. Dialouge by Cassandra Clare herself.

Denna fantastiska Cassandra Jean illustration av Valentine och Sebastian/Jonathan, fick i alla fall mig att känna som om jag hade en stor klump i halsen. Dialogen är av Cassandra Clare själv. Översättning följer under bildsviten.
tumblr_mn5tr5wiKi1qck31zo1_500

tumblr_mn5tr5wiKi1qck31zo2_500
tumblr_mn5tr5wiKi1qck31zo3_500

S/J: “Kommer min mamma någonsin tillbaka?”
V: “Nej Jonathan, hon kommer aldrig att komma tillbaka”
S/J: “Är hon död? Om man är död kan man ju aldrig komma tillbaka”
V: “Nej hon är inte död”
S/J: “Men varför försvann hon då?”
V: “Det var på grund av dig. Det är något som är fel med dig”
S/J: “Kan du laga mig?”
V: “Inget och ingen kan få henne att älska dig. Bara jag kan älska dig. Bara jag kan älska ett monster. Förstår du det?”
S/J: “Ja”

Leave a Reply

